HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2009. december 26., szombat

Ülőpárna, örményesen

Ezt a párnát egy barátunk rendelte örmény származású barátnőjének karácsonyi ajándékként, és az volt a kérése, hogy valamilyen örmény minta legyen rajta. Sajnos nem volt időm mélyebben beleásnom magam az örmény mintavilágba, így a netet hívtam segítségül. Az örmények tudomásom szerint nem nagyon foglalkoznak nemezkészítéssel, ők inkább a kézi csomózású szőnyegeikről híresek. Ezek mintái viszont geometrikusak, stilizált állatmotívumok jelennek meg rajtuk, nemezen nem tudnám használni. Így aztán rengeteg képet nézegettem végig faragott sírkövekről, templomdíszítésről, hímzett kelmékről, ékszerekről... végül egy kis cukortartón akadt meg a szemem, amelyet két, mai örmény művész festett a régi porcelánok motívumaiból ihletődve.


Végül ezekből a motívumokból indultam ki, majd egy kicsit átformáltam, "mandalásítottam"  a mintát. Remélem, fog tetszeni a megajándékozottnak is :).

 

Seat cushion with Armenian motifs, approx. 6o cm, natural brown and hand dyed wool

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails