HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2014. július 24., csütörtök

Fiókos szekrényke


Ilyen volt. Csúnyácska, vastagon befestve barna olajfestékkel, poros, az alja hiányzott. Én egyből beleszerettem. Fogalmam sem volt, hová lesz jó, de azt tudtam, hogy nekem kell. Megvettem. Most, amikor a konyhát rendezgettük, válogattuk az összeturkálgatott bútordarabokat, mi hova kerüljön, elővettem 16 fiókos kisszekrényt is. Először is az otromba festéktől akartunk megszabadulni. Kihúzogattam a kis fenyőfiókokat, mindenik hátlapja meg volt számozva. És olyan szerszámillata volt. Csavar, szeg, fából vaskarika-illata. Egy Pettson-féle öregemberé lehetett, messze, Svédországban, egy fészerben állt, alighanem. És volt egy kisunokája ennek az öregembernek. Pántos rövidnadrágban, térdzoknival. Egyszer kihúzta a 15. számot viselő fiókot. És felírta a nevét. Tobias. Hogy az öregember látta-e, nem tudom. 


 Az oldallapokról könnyen lejött a festék. Hőlégfújóval dolgoztunk, aztán csiszolópapírral.


A fiókokhoz már festékoldót használtam. Rágta-rágta...


 És előbukkantak a kis narancssárgás fogantyúk.


Nem adta meg magát könnyen a festékréteg. Némely fiókot háromszor is átfestették különböző színű festékkel, némelyiken meg erősen megtapadt az alapozó. Eredetileg azt gondoltam, lecsiszolom teljesen, natúr, öregfa-színűre, és viaszfestéket teszek rá, de most nagyon megtetszett nekem így ez a felület, az ütött-kopottságával.



 Megcsiszolgattam egy kicsit, de csak módjával.

 
A sötét fiókokat fehér viaszfestékkel festettem be, picit visszacsiszoltam papírral, az alapozó réteget is magukon viselőket színtelennel. És igen, szét kellett a keretet vágni, és a két fiókos részt egymás fölé csavaroztuk.


Időközben megszületett a helye is, a frissen épülő téglafalban


 És most ilyen:

Rengeteg apróság lakik benne. A 15. fiók hátulján pedig van egy titok.

2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Szeretem a titkokat! A 15. fiókét különösen.

bemka írta...

Szerettem olvasni. Ezt a bejegyzést is :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails