HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2013. február 26., kedd

Készítsünk Tündérbogyót!


Lilla és Tündérbogyó elkészítése kapcsán merült fel az ötlet, hogy a kis olvasóknak is készítsek sok-sok Tündérbogyót, de mivel nemezből igencsak időigényes munka lett volna, ezért- és mert amúgy is az újrahasznosítós korszakomat éltem, ha még emlékeztek, ekkor készültek a Bumburnyákok, meg a gyapjúpulóverekből szőtt szőnyegem is- úgy döntöttem, hogy inkább megvarrok néhányat, csakis újrahasznosított anyagból. Ezeket a Bogyeszeket többnyire könyvbemutatókon sorsolták ki.

Több Tündérbogyót sajnos nem tudok mostanában készíteni, pedig egyre több kisgyerek követeli. Nem csodálkozom, ha gyerek lennék, nekem is feltétlenül kellene egy ilyen jóbarát. És ezért jött az ötletem, hogy arra biztatom az anyukákat, hogy ki-ki készítse el saját Tündérbogyóját csemetéjének. Vagy kérje meg a keresztmamát, nagynénit... nem is tündéréletbevágóan fontos egy varrógép, szép, apró, egyenletes öltésekkel kézzel is megvarrható. És ennek sokkal-sokkal nagyobb értéke lesz, mint egy boltban vásárolt mesefigurának. Szeretet, odafigyelés, gondoskodás, és kedvesség lesz belevarrva. Nincs is annál értékesebb játék, mint amit mi magunk készítünk a gyerekeinknek. Főként, mert ez a Tündérbogyó (ha valaki még nem tudná) az a képzeletbeli barát, akinek minden bánatát elmondhatja a gyerek, akivel minden örömét megoszthatja... feltétlenül kell egy ilyen baba, szerintem is! Közreadom az én szabásmintámat, de nem kell ragaszkodni hozzá. Inkább kérjük meg a gyereket, rajzolja le a Tündérbogyóját, és ahhoz készítsünk egy új szabásmintát, amelyhez természetesen ezt is fel lehet használni.

Mire lesz szükség a Tündérbogyóhoz?

Nézzünk szét a szekrényben, a kinőtt, kiselejtezett ruhák között, vagy végső esetben válogassunk turkálóban anyagnak valókat- no persze csakis akkor, ha nagy árleszállítás van :).
Szóval, kelleni fog valami erősebb, világos színű vászonanyag, ebből lesz a fej, a lábak és a kezek. Én törtfehér balonkabátot használtam.
Aztán fog kelleni egy mosásban jól összement sárga gyapjúpulóver (még jobb, ha angoraszálból készült, én ilyent használtam, hihetetlenül pihe-puha), ennek hiányában egy fehér, sárgára festve, vagy jó lehet még erre a célra kabátanyag is, polár, esetleg szőrme, végső esetben pedig bolti filc. Igen, inkább keressünk egy puha gyapjúpulóvert (ha még nem ment össze a mosásban, mossuk ki semmit sem kímélő programon 5o fokon, ettől összenemezelődik, és vágás után nem bomlik ki). A hajhoz a vastag, külső vonallal jelölt részt kell körbevágni 2x, a további tudnivalókat majd az összeállításról szóló bejegyzésben mondom el.
A szárnyakhoz szükség lesz egy kis darab kék vagy lila kartonanyagra, ha túl puhának tűnik, keményítsük ki.
Végül a karokhoz és a ruhához válasszunk valami szép anyagot. Ez lehet egy kinőtt, kedvenc (összenemezelődött gyapjú)pulóver, apró virágos bársonyruha, kinőtt kising, mindenképpen jobb, ha picit vastagabb a többi anyagnál, és legjobb, ha a gyerek (is) emlékszik erre a kedves ruhadarabra.

Itt van a szabásminta, egy A4-es lapra kinyomtatva ki is lehet vágni az "alkatrészeket". Jó anyaggyűjtést, és szóljatok, ha folytathatom a leírást!






4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Mónika!
Nagy rajongója vagyok Kádár Annamáriának és "Tündérbogyónak"!!!:))
Nagyon köszönöm a lehetőséget, így elkészíthetem az oviba a gyerekeknek!
Köszönöm mégegyszer a segítséget, nagyon kedves Tőled!!!:)))

Krizantám írta...

Nagyon kedves Tőled, hogy megosztod velünk Tündérbogyó készítését!
A 10 éves lányom imád ilyeneket kézzel varrni (én is többször készítettem nekik, pl. kis nemezbabát is...aminél Te voltál az etalon számomra)! :)
Nemsokára jön a névnapja és arra gondoltam, hogy kinyomtatom a baba szabásmintáját, (a leírást is),összeválogatom előre az anyagokat és azt kapja ajándékba, hogy együtt megvarrjuk (vagy kézzel, vagy géppel... Lehet, hogy megtanítom géppel varrni...ez lenne az első géppel varrott önálló műve...) :)
Úgyhogy nagyon örülnék, ha egy következő bejegyzésben megosztanád velünk az elkészítés módját! :)
Odáig van a babáidért nagylánysága ellenére is! :D
Köszi!
Kriszta-Krizantám

Móni írta...

Ovi Varázs, várom majd a fotót a Tündérbogyeszedről!
Krizantám, nagyon jó ötlet, ha megengeded, meg is osztom a facebook-on. Biztosan meg tud már tanulni géppel varrni, engem 8-9 évesen tanított meg a nagymamám. Sok sikert!!!

Unknown írta...

Ugrásra azaz varrásra készen állva várom én is a további részleteket.kereszsztlányomnak a Mesekönyvvel együtt szeretném ajándékba adni.(: köszi. Gerti

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails