HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2010. március 23., kedd

Nyuszipárna

Pillowcase, 26X34 cm, hand dyed merino and carded wool, organza fabric, wool yarn

A hétvégén bevásároltam organzából, egész nagy darabokat találtam, olcsón... Csakúgy nyuszipárna-készítés volt soron, így hát abban próbáltam ki, hogy működik. És be kell vallanom: tetszik. Nagyon szép textúrát eredményezett, a régi plisszírozott ruhákra emlékeztet, meg a dekupázsos repesztésre.
Az organza törtfehér színű volt, a mögötte következő réteg hófehér merinó, majd ezt narancssárga merinó réteggel borítottam. A párna további részei sk festésű kártolt gyapjúból készültek.


Mici nyulának nagyon örültem, de sajna a kiállítást nem tudtam valamiért átköltöztetni a mai reggelre, úgyhogy akkor megnézhetitek itt és itt.

17 megjegyzés:

martimez írta...

jaj,ez nagyon cuki!

Aledi írta...

Hogy mit csináltál?! Beledolgoztad az organzát a gyapjúba, vagy hogy a csudába? Akárhogyan is készült, nagyon jó lett. Vidám, jópofa, egyedi.

Névtelen írta...

Ez azt jelenti, hogy organzával is működik a nuno nemezelés? Szuper lett egyébként, csodákat alkotsz! :) És képzeld, találkoztam a Lili babáddal személyesen! :D

Ledorka írta...

Azt nem csodálom, hogy tetszik! Nekem is! :) Hogy van ez az organza-dolog?

Móni írta...

Köszönöm :).
A nemezbe bele lehet bármilyen hálós szövésű textilt építeni, ezt hívják nuno-technikának. Sálakat lehet pl. úgy készíteni, hogy géz, selyen stb. alapra finom szálú gyapjút teszünk, óvatosan simogatjuk, amíg a gyapjúszálak belegabalyodnak a textil szálai közé. Én is készítettem ilyen sálat, a 2009 augusztusi tárgyaim közt találjátok. Úgy is lehet, hogy sík lapba építjük, ekkor hátulról kapaszkodnak a gyapjúszálak a textilbe. Ezt a technikát láthattátok itt, valamint az angyalkás képen. Ahogy a gyúrás során zsugorodik a nemez, zsugorodna a textil is, de, minthogy nem tud, így gyűrődik, helyenként odatapad az alaphoz, helyenként pedig "kibuggyan", ez okozza a plisszírozott stuktúrát itt. Az angyalkás képen a géz teljesen hozzátapadt az alaphoz, és inkább ő is zsugorodott a nemezzel együtt. Ilyen textiles próbálkozásomat láthattátok még a lepkeszárnyon, ott hálós függönyanyagot haszáltam és gézt, de csak a széleit csíptettem a gyapjúrétegek közé, háttérréteg nélkül. Végül még akit érdekel, nézze meg a 2009 májusi koronát, ott sűrűbb selymet használtam, a szélek szépen beleépültek a nemezbe, középen viszont nem tapadt le, bugyrok képződtek rajta. Ezt nem is bántam, egészen ékköves hatása lett így.

Jandó írta...

Nagyon aranyos és kedves lett, és persze igazán különleges.
Hú, te mennyi mindent tudsz, és csodákat művelsz a nemezeléssel. :)

Piroseper írta...

Hűű! Nagyon tetszik! A színek pedig főleg!

Ledorka írta...

Köszönöm a részletes választ. Eddig is ámulattal csodáltalak, de most, végignézve az albumodat, az állam is leesett. :))

bemka írta...

A teknősnél azt hittem, ennél szebb nem is lehet....Végül is nem mondhatni ,hogy szebb, de gyönyörű ez is.

bemka írta...

Nem tudom miért írtam teknőst?Csiga bácsi :))

Szilvi írta...

Szuper ez a technika, ez így sokkal élőbb mintha csak gyapjú lenne benne. Hogy miket tudsz?

Cinkepiri írta...

Óóóó, ez nagyon tetszik! Micsoda jóképű nyúl!

Csilla írta...

Nagyon szép és különleges, nagyon ügyes vagy!

Csipcsilla írta...

...és csak gyönyörködöm, csak gyönyörködöm...
:-)

Móni írta...

Köszönöm, köszönöm :)
Rövidesen mutatom a "párját" is!

Névtelen írta...

Milyen szep munka! Es a leirasodbol kiderul milyen erdekesen keszult. En is csibaltam a het vegen egy stolat, gezbe nemezetem a gyapjut, ez volt az elso ilyen munkam, de nagyon elveztem.
A leiras is olyan ugyes es szakszeru. Taln megis idithatnal egy online tanfolyamot. :)
Uzonka

Móni írta...

Köszi, Mici ;)!
Uzonka, örülök, hogy tetszett a nuno technika! És megintcsak sajnálom, hogy nem lehettem ott.
A többiről írok részletesebben a következő bejegyzésben...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails